Robin Hood Film Afişi

Robin Hood Filmi Eleştirisi

Modern dünyanın gittikçe kötüleşen ekonomik sorunlarına, insanların kendini bildiği ilk günden bu yana birbirini sömürmesine, ezilen tarafın her zaman daha fazla baskılandığına ve buna rağmen zengin ve güçlülerin hep daha fazla güçlendiğine şahit olan herkesin aklında yer tutmuş müthiş bir eleştiri öğesi ve halk kahramanıdır “Robin Hood”. Ben Chandler hayal etti; David James Kelly yazdı ve Otto Bathurst yönetiyor. Sizi soluksuz bir maceraya davet ediyor.

Leonardo DiCaprio’nun da aralarında bulunduğu kalabalık bir yapımcı kadrosu bulunan film iddialı bir 2019 filmi olmuş. Biçimden ziyade verdiği mesajlar, Orta Çağ’da yaşayan bir karakteri günümüzle kusursuz biçimde içselleştirmiş olması, diyaloglardaki doğallık ve insta bio’suna koyulası replikleriyle iddialı bir yapım.
Çok değerli ve kaliteli bir cast mevcut olsa da oyuncuların rol dağılımında kimi seyircileri memnun bırakmayan şeyler de yok değil. “Kingsman” filmlerinden hatırlayacağınız Taron Egerton başrolde. “Kingsman” performansıyla gerçekten iyi işler ortaya koymuş biri olsa da Robin Hood gibi bir rol için “daha farklı biri olabilir miydi?” diye de soruyor insan. Bu oyuncunun rolünde başarılı olup olmamasından ziyade biraz da insanların kafasında kurduğu Robin Hood ile gördükleri Robin Hood’u bağdaştırmakta zorlanmasıdır. Uzun lafın kısası Taron Egerton bu rol için biraz bebeksi kalmış.

Görsel tasarım ve efektlerde harikalar yaratılmış diyebiliriz. Müthiş bir tempo ve dinamizmin hâkim olduğu sahnelerde atmosfer oldukça başarılı yansıtılmış, mizansen göz doyuran ve heyecanlı kurgulanmış. George Steel görüntü yönetmeni olarak takdiri hak ediyor.

Filmin biraz daha içeriğine girelim istiyorum. Modern bir Robin Hood hikayesi olan filmde dikkati çeken en büyük olgulardan biri şüphesiz ki kilise. Bizim ülkemizde, bizim dinimize uyarlansa muhtemelen film hiçbir zaman perde yüzü göremezdi. Buna rağmen çekildiği ülkede Hristiyanlığa bu kadar fazla eleştiri getiren bir film öyle ahım şahım konuşulmadı bile. Sanatın yalnızca özgür bir ortamda icra edilebileceğinin en bariz kanıtıdır.

“Korku, tanrının cephaneliğindeki en güçlü silahtır. Kilise bu sebeple cehennemi yarattı.” İşin tekniğinde bir diğer konu ise filmdeki altyazıların kusurlu olması. Umarım vizyondan önce bu sorun düzeltilir.

Keyifli Seyirler!