Geniş Aile Komşu Kızı Film Afişi

Geniş Aile Komşu Kızı Filmi Eleştirisi



Cüneyt İnay
; televizyon dizisi, “Geniş Aile: Yapıştır (2015)”,  “Geniş Aile: Her Türlü (2016)” filmlerindeki senaristliğinden sonra bu kez yazımıza konu olan “Geniş Aile: Komşu Kızı” filmi ile yönetmen koltuğuna oturuyor. Filmin önceki serilerinin yönetmeni olan Ömer Uğur’un adı bu filmde yok. Geniş Aile, diğer filmlere göre daha kısıtlı tutulan kadrosu ve farklı senaryosuyla bir kez daha beyazperdede.
 
Komşu Kızı, umursamaz bir adam olan Cevahir’in Ulvi’yle beraber bir oto yıkama açması ve beraberinde başlarını dertten derde sokup çıkarmasını anlatıyor. Bu filmde Cevahir, uzun zamandır ekranlarda göremediğimiz vazgeçilmez aşkı Zeynep ile karşılaşıyor. Düğün arefesinde olan Zeynep, abisinin vasiyeti üzerine Nebil adlı bir adamla evlenmek zorunda ve bu işe gönlü yok. Evliliğin iptal olmasının tek yolunun Nebil’in vazgeçmesinden geçtiğini bilen Zeynep, her zaman düştüğü hataya düşüyor ve Nebil’i kendinden soğutmak için Cevahir ve nam-ı diğer Yetersiz Ulvi’den yardım istiyor.
 
Geniş Aile; müziğiyle, tiplemeleriyle, esprileriyle, başarılı senaryosuyla geçmiş zamanın en özlenen, en tekrar tekrar izlenen, insanın lügatını en genişleten dizilerinden biri. Hiç izlemedim diyen çok azdır Geniş Aile’yi ve tahmin ediyorum ki izlememiş olanların dahi hafızasında yer etmiştir dizinin jenerik müziği. Zeka gerektiren espirilerinin tek beynin kaleminden dökülmesiyle takdir toplayan, küfürsüz ve yaratıcı jargonuyla farklı bir mizah ortamı yaratısının öncülerinden olan dizi; 2011’de ekranlara veda etmişti. Çok sevilen dizilerin film olma modasının çıktığı yıllarda bir kez dirilmiş, sevilmiş; bir kez daha dirilmiş ve yine sevilmişti. Bu, 3. hatırlatışı bize kendini. Film, dizideki hikaye kurgusuna daha yakın diğer filmlerinden.. Bu sebepten senaryo kurgusu yeterli geliyor seyirciye. Görsellik de güzel, renkler canlı, şarkılar bildiğimiz gibi. Peki bir eksik var, var ama ne? 


 
Üzerine düşündükçe eksik olanın “ruh” olduğu kararına varıyorum. Değişen dünyaya rağmen ben mi takılı kaldım geride yoksa filmin yenilikçi havası mı kaçırıyor tadımı bilmem. Örneğin bizim kırk yıllık Cevahir, sanki “Kalk Gidelim” dizisindeki karakteriyle harmanlanmış Ufuk Özkan’ın. Bana kalırsa bu, çok büyük bir hata. Bizim ne kadar işe yaramaz olsa da karizmatik bulduğumuz Cevahir’in yerini saf, şımarık bir adam almış. Öyle ki Emre Altuğ’un can verdiği kötü adam Nebil, gözüme daha mantıklı ve daha iyi bir damat adayı gibi görünüp durdu. Oyuncunun gösterdiği başarılı performansa ve orijinal karakter yaratısına rağmen Nebil, ruhunu kaybetmiş olan bu seride ne yazık ki kendine bir yer bulamayıp askıda kaldı. 
 
Geniş Aile’yi bizden biri yapan, dramı ve komediyi harmanlayan samimi havasıydı. Bu film, sadece güldürmeyi amaç edinmiş yüksek tempolu bir film. Yer verilmeyen dizi karakterleri de ister istemez çok şey götürmüş filmden. Eğer biz; o aileden gibi hissediyorsak şayet, arıyor gözümüz bazı karakterleri. Örneğin nerede Koyu Bilal? Nerede Elekçi? Nerede Unisex Süreyya? Davşan Yarim nerede? Hele de günahkâr sokakların abaküs kafalı isyankâr delikanlısı, ergen gerisi Zekai Kirişçi? “Vay arkadaş ya!”
  
Dizinin birçok bölümüne göre vasat bulduğum Geniş  Aile: Komşu Kızı, tüm eksiklerine ve kayıplarına rağmen eski güzel günlerimize göz kırpıyor, damaklarıma eski tadından hatıralar bırakıyor. Siz de ekranın karşısına geçip takılmışsanız bir bölümüne, yeni yeni kullanmaya başladığımız sosyal ağlarda paylaşmışsanız gönlümüzün liselilerini, gülümsetmişse mahallenin ırkçısı Hafize Nine sizi, özlemişseniz seçim otobüsünden etkilenip otobüs firmasına oy veren Ulvi’yi; Komşu Kızı’na şans vermenizde fayda var. Bu; şimdiye ait olmayan her şeyi özlediğimiz bu günlerde, bugününüze ihanet etmek için yapabileceğiniz en tatlı kaçamak.

Dilşad Demir